Kvadraten kupa

Vårt bygge av 1,5-planshuset Kvadraten kupa från Eksjöhus

Köket klart :)

Husbygge, Kök, Tillval, Vedum Permalink3
 
#1 - - Eva Forssén:

Vad bra det blev! Mycket förvaring :)

#2 - - Linda:

Intressant att läsa er blogg!
Jag och min sambo ska bygga ett kvadraten nästa år och när jag såg ert kök är det så likt det jag hade föreställt mig i mitt huvud :-)
Samma tanke med tex skafferiet ni har bytat till. Läste att ni planerat in större häll än ritningen. Det var ingen problem? Sambon gillar er lösning med fläkten för han gillar inte fläktkåpor ;-)

Svar: Hej Hej :D Vad roligt att ni också ska bygga en kvadraten! Ska ni också ha modellen med kupan? Ja vi behövde mycket förvaring i köket så det kändes jättebra att kunna få till det med skafferiskåp :)
Vår fläkt är smalare än hällen men det skulle tydligen inte vara några problem med en helt ny fläkt... Vi ville inte heller ha kåpan - svårt att hålla ren och snygg + att man förlorar så mycket förvaringsutrymme! Ska ni också ha Miele på vitvaror? :)

Med vänlig hälsning, Emma
Emma & Marcus

#3 - - Linda:

Hej, vi ska bygga ett kvadraten utan kupa. Har bara behov av 3 sovrum så ovanvåningen ska vi använda till ett stort arbetsrum och tv/biorum.
Vi har valt att behålla Miele men vill byta upp oss och få större ugn. Vill ha vita kyl/frys men vet inte hur vi gör med micro och ugn. Det sägs att Miele är dyrt men håller bra kvalitet.
Har ni kvar hyllorna i hörnskåpet där nere? Vi funderar på en fast köksö med el och skippa köksbord och då ha ett stort bord i stora rummet istället. Förstår att alla förändringar kostar så vi vill inte drömma för mycket ;-)
Enligt standardkatalogen är den breda hällen standard men ser på våran ritning att det bara är en 60 häll i detta kök. Jag älskar att baka och min sambo gillar laga mat så vi kommer priotera bra lösningar. En arbetskamrat till mig byggde Kvadraten 2004 och dom är sååå nöjda med detta hus :-) Med vänlig hälsning, Linda

Svar: Mm vi valde också större ugn och micro... Vi tog vit kyl&frys och rostfri ugn+micro. De är ju egentligen svarta med rostfria detaljer så tror nog det kommer funka iaf :)
Har haft mycket kontakt med en familj som också bygger kvadraten kupa och de gjorde det ni funderar på och valde en köksö i köket. Om du mailar mig på [email protected] så kan jag förmedla deras adress så kanske du kan få en ritning på deras kök!

Vi tog hörnskåpet med hyllor - kommer nog köpa en lösning från IKEA att installera i skåpet då Vedums egna förslag skulle kosta typ 8-10.000 extra... För oss var det viktigt att maximera förvaringsutrymmena eftersom det egentligen inte är ett superstort kök. Vi har den bredare hällen.

Hör gärna av er om ni har frågor eller vill se våra köksritning m.m.
Emma & Marcus

Till top